Talán nem túl sokan tudják, hogy a pezsgő szót gróf Széchenyi István találta ki, és írta le a Hitel című munkájában. A kifejezés jól visszaadja az ital „viselkedését”, a gyöngyözést, pezsgést, és egyúttal a magyarok számára megkönnyítette a megnevezést, ami sok országban gondot jelent. Ugyanis csak a franciák használhatják a Champagne kifejezést erre a különleges italra. És ez egyre divatosabb; fogyasztják már reggel, délben és este is, persze az ünnepeken meg különlegesen.

A nagy pezsgőkultúrájú országok széles választékát mutatta be a Manna étteremben a Wine Age Kft. Újdonságként több, mint 100 féle bort és pezsgőt kínáltak szakmai kóstolójukon új és régi vevőkörüknek. A cég a hazai piacra a legtöbb dél-amerikai bort hozza be, de az Egyesült Államokból, Dél-Afrikából, Új-Zélandról is szállít borokat, pezsgőket, cuvée-ket, természetesen az európai borászatokból ugyancsak.

Napjainkban – bár még mindig a legtöbb különleges bor és pezsgő az esküvőkön kerül a poharakba – és ilyenkor az ünneplők és ünnepeltek nem a bekerülési árat nézik, ám az évfordulók, az avatások, eljegyzések során is sikeresek a habzó borok. A most kóstoltak között volt olasz Astoria bio Prosecco.  Láttunk olyant, amelynek a nagykereskedelmi ára 100 ezer forint, és volt 2000 körüli.

A Vine Age, ahogy a munkatársuk elmondta, szállít a csúcs éttermeknek, a Michelin csillagosaknak, a Costes cégnek, az Italiano láncnak, és jól működik a webshopjuk is. Fogynak az ismertek, mint a kaliforniai Napa völgy béliek, az új-zélandiak, kedveltek az organikus készítmények, az olasz Primitívo szőlőből készültek. A legrégebbi a mostani kínálatból 2008-as, a francia Thiénot Cuvée Stanislas pezsgője.

Az új-zélandi Sauvignon Blanc Organic megismertetése alkalmából a hat üveggel megvásárló kilencpalacknyit kap.

Szóval a közelmúltban kialakult nagyfokú érdeklődés ezek iránt a különlegességek iránt, meghozta a kínálatot.

Van mivel koccintani, ha van mire!

Hajós Anna