Az osztrák főváros turisztikai ügynöksége, a Wien Tourismus a legújabb kampányában igazi, bár kissé furcsa különlegességgel csábítja a turistákat Bécsbe. Tabletta-kollekciójukat az évek óta az Egyesült Államokban és Nagy-Britanniában használt trend alapján készítették el.

És hogy miből? A fő hatóanyag a Spanyol Lovasiskolájuk egyik lipicai csődörének verejtéke, Gustav Klimt „Emilie Flöge” című festményéből származó porszemcsék, a Mayer borászat klasszikus bécsi fehérborából, a „gemischter Satzból” kikristályozódott borkőből, az óriáskerékről származó fémrészecskékből, a Bécsi Filharmonikusok hanghullámaiból és Freud nemrég felfedezett széfjéből kiáramló szellemiségből zártak egy bécsi gyógyszertárral közösen hat különböző tablettába jellegzetes bécsi pillanatokat.

A tablettákat ugyan nem lehet megvásárolni, de egy nyereményjáték keretében tíz csomaggal kisorsolnak közülük, a többit influenszerekhez juttatják el.

A „Microdose Vienna” kampány lényege, hogy a figyelmet felhívja Bécs kulturális gazdagságára, és az odalátogatásra ösztönözze az amerikaiakat és az angolokat. Bízva abban, hogy – akárcsak a pirulák – egy ilyen út kitágítja az emberek látókörét, sőt függőséget is okozhat. Ugyanis a turisztikai hivatal megfigyelése szerint a Bécsbe látogató turisták fele törzsvendég, vagy legalábbis nem először jár ott.

Hajós Anna

Fotó-Vienna Tourist Board/Hermann Höger