A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) folyamatosan fejleszti a BudapestGo-t, amelyben immár a Volánbusz számos regionális járatainak valós idejű járatinformációi is elérhetők.

Az újítás elsősorban az agglomerációban élőknek nyújt segítséget az utazástervezésben, akik közül sokan nap mint nap utaznak lakóhelyük és a főváros között. A BKK applikációjában a MÁV–Volán-csoport együttműködésében korábban a MÁV-HÉV és MÁV-Start érintett járatai után, immár elérhetők a Volánbusz Budapest elővárosában közlekedő regionális autóbuszainak valós idejű adatai is. A felhasználók láthatják az autóbuszok aktuális helyzetét, illetve azt is, hogy azok pontosan mikor érkeznek egy megállóba, vagy mikor indulnak onnan.

A fejlesztésnek köszönhetően tehát az agglomerációban élők a regionális járatok esetében is pontosan láthatják, hogy a lakóhelyük és a célállomás között hogyan, milyen járatokkal és mennyi idő alatt tehetik meg az általuk tervezett utat. Az alkalmazás segítségével térképen követhető, hogy éppen hol jár a sárga színnel jelölt busz és mikor érkezik a megállóba, így kiszámíthatóbb lesz a közlekedés.

Amennyiben a járat elindult a végállomásról, a megállóhelyeken is valós adatok jelennek meg. Az utazástervezés során a „beállítások” menüpontban állítható be, hogy a Volánbusz járatokkal is tervezzen az alkalmazás. Ráadásul, a „járműről tervezek” funkcióval ez úgy is lehetséges, ha már az utas felszállt a járatra. A BudapestGO abban is segít az ügyfeleknek dönteni, hogy az agglomerációból egy elővárosi vonattal, vagy egy regionális busszal lehet gyorsabban átszállni a BKK egyik járatára, és elérni a fővárosi célt.

Az utazástervezés mellett az utasok a helyi és a helyközi (kivéve környéki) Volánbusz-járatok igénybevételéhez szükséges jegyeket és bérleteket továbbra is megvásárolhatják a BKK-nak a Közlekedési Mobiljegy rendszerhez csatlakozó alkalmazásában. Az újításnak köszönhetően minden fontos szolgáltató, a BKK mellett a MÁV-Start, a MÁV-HÉV és a Volánbusz járatai is elérhetők a BudapestGo-ban. Ezentúl még inkább érdemes lehet tehát Budapest-bérletet vásárolni, hiszen nemcsak a BKK-járatokat, hanem Budapest határán belül külön díj fizetése nélkül a Volánbusz – menetrendben megjelölt – elővárosi és regionális járatait is igénybe lehet venni.

A BudapestGO népszerűsége töretlenül ível felfelé, mivel az alkalmazás felhasználóinak száma folyamatosan növekszik. Használatával ugyanis egy helyen lehet útvonalat tervezni, jegyet vagy bérletet vásárolni, illetve tájékozódni az aktuális forgalmi helyzetről. Ezzel egy olyan digitális szolgáltatás jött létre, amely végigkíséri a felhasználókat már az utazás első gondolatától a tervezésen és a jegyvásárláson át egészen az utolsó megtett méterig.

A BudapestGO használata mellett, a Volánbusz más kényelmi funkciókkal is bővíti szolgáltatásai körét. A közlekedési társaság idén január 30-ától február 26-áig tíz, a Baja–Budapest vonalon közlekedő, tavaly forgalomba állított Mercedes-Benz Intouro M autóbuszán – pilot működés keretében – teszteli a bankkártyás fizetést lehetővé tevő, új fedélzeti eszközöket.

A társaság bízik abban, hogy a bankkártyás fizetési lehetőség bevezetését célzó projekt is hozzájárul ahhoz, hogy egyre többen vegyék igénybe a közösségi közlekedési eszközöket. A Volánbusz azt kéri az utasoktól, hogy a pilot időszak alatt segítsék az autóbusz-vezetők munkáját: a jegy megváltásakor jelezzék előre bankkártyás fizetési igényüket. A pilottal kapcsolatos észrevételeiket, tapasztalataikat pedig a kartyasfizetes@volanbusz.hu elektronikus levélcímen várják.

Földesi László

Fotó: BKK, Volánbusz