Európa egyik legnagyobb magánfinanszírozású infrastrukturális projektje valósulhat meg a frankfurti repülőtér déli részén, az egykori amerikai katonai légi bázis helyén. Itt épül fel ugyanis a német légikikötő harmadik terminálja (T3), mivel a T1 és T2 az évtized végére eléri kapacitása felső határát. 

A T3 beruházás első szakaszában az érkezési és indulási szinttel, valamint poggyászkezelő rendszerrel rendelkező központi épület, és a hozzá csatlakozó H és J móló készül el, melyek 24 repülőgép kiszolgálására lesznek alkalmasak. Az új terminál így évente 14 millió utast tud majd fogadni. A következő szakaszban a már meglévő G móló melletti részt bővítik, s amikor megépül még két újabb móló, a T3 már egyszerre 50 repülőgépet szolgálhat ki. Dr. Stefan Schulte, a repülőteret üzemeltető Fraport vezérigazgatója szerint, 2023-ra az összesen 3 milliárd euróba kerülő létesítmény évente csaknem 21 millió utas indítására és fogadására lesz képes.

Az új terminált bekapcsolják a repülőtér belső, SkyLine elnevezésű automata vasúthálózatába, mellyel a T1 és T3 közötti utazás (egy közbenső T2 megállóval) mindössze 8 percet vesz igénybe. A 80 km/óra maximális sebességű szerelvények magasvasútként, illetve részben a föld felszínén 5,6 kilométeres utat tesznek majd meg, és óránként 4000 utast lesznek képesek szállítani. A T3-hoz természetesen autópálya-csatlakozást is kialakítanak, így az új személyszállítási rendszeren kívül taxival, busszal vagy autóval is könnyen elérhető lesz, a terminál mellett pedig 8500 férőhelyes, többszintes parkolóházat építenek.

Az elmúlt évet Frankfurt újabb forgalmi rekorddal, több mint 69,5 millió induló és érkező utassal zárta, ami 2017-hez képest 7,8%-os, vagyis ötmillió fős növekedést jelentett.

F. L.