Brüsszelben a közelmúltban hivatalosan is bejelentették, hogy a két európai vasúti szolgáltatás egyesülését követően, a vonatok a jövőben Eurostar márkanévvel közlekednek.

Ezzel gyakorlatilag a különböző franciaországi, belga, holland és németországi városokat összekapcsoló Thalys szolgáltatás járatai is átveszik az eredetileg csak London és Párizs között, a „Csalagúton” át közlekedő Eurostar-vonatok márkanevét. A DesignStudio által megalkotott új márkaidentitást a 25 Eurostar- és 26 Thalys-szerelvényen fokozatosan, az összes ügyfélkapcsolati ponton pedig idén októbertől vezetik be. Így 2023 végétől már megújult, egységes Eurostar-flotta állhat majd rendelkezésre.

Az Eurostar Group szerint a „régi-új” márkaidentitás mindkét márkanév örökségén alapul, megfelelve a digitális korszaknak, amit úgy terveztek, hogy segítse az üzlet növekedését. A márka szimbólumként egy ikonikus csillagot választott magának: az új logót a Párizst, Brüsszelt és Amszterdamot eredetileg összekapcsoló, l’Etoile du Nord elnevezésű szolgáltatás ihlette, tisztelegve ezzel az első Eurostar-logó előtt.

A tíz színből álló színpaletta – a Thalys korábbi színvilágát reprezentálva – melegebb árnyalatokat is magába foglal, az animált szikra pedig iránytűként működik, szimbolizálva a márka azon célját, hogy új lehetőségeket teremtsen, a határokon átívelően összekötve embereket, helyeket, üzleteket és kultúrákat.

A brüsszeli székhelyű Eurostar Group többségi, 55,75%-os tulajdonosa a francia nemzeti vasúttársaság, az SNCF utazásfejlesztési ága, az SNCF Voyages Développement. Emellett részvényes még benne a kanadai Caisse de dépôt et placement du Québec, azaz a CDPQ bank (19,31%), a belga nemzeti vasúttársaság, az SNCB (18,5%), valamint a Federated Hermes Infrastructure vagyonkezelő alap (6,44%). A holding kizárólagos tulajdonosa a londoni központú Eurostar International Ltd (Eurostar) és a brüsszeli székhelyű THI Factory SA (Thalys) részvényeinek.

A koronavírus-járvány kitörése előtt az Eurostar-szerelvények Londonból Párizsba (naponta 16 alkalommal) 2 óra 15 perc, míg Brüsszelbe (naponta 10-szer) mindössze 1 óra 51 perc alatt tették meg az utat. A Thalys-vonatok Párizs és Brüsszel között naponta 25-ször közlekedtek (menetidejük 1 óra 22 perc volt), de például a francia fővárosból Amszterdamig tartó út is csak 3 óra 10 percet vett igénybe. Az Eurostar az elmúlt évben 8,3 millió, míg a Thalys hat és fél millió utast szállított, vagyis összesen 14,8 millióan választották a két fenntartható, nagysebességű gyorsvasúti céget. Az egyesített Eurostar viszont 2030-ra már legalább 30 millió utassal számol.

Az Eurostar Group vezérigazgatója, Gwendoline Cazenave szerint a közös márkanév növelni fogja a brand ismertségét, elősegítve és támogatva a vállalat azon törekvését, hogy a következő évtizedre valóban megduplázza az utasai számát. Cazenave úgy véli, hogy az ügyfeleik a jövőben ugyanazt a minőségi szolgáltatást tapasztalhatják majd meg az egységes hálózaton is, mint amit most is ismernek és szeretnek.

2023 októberétől a jelenlegi Eurostar- és Thalys-hálózatok összes (immár egyesített) úticéljára egységes hűségprogram áll majd rendelkezésre, emellett egy új internetes weboldal és foglalási rendszer is segíti majd az utasokat. A kontinentális utasok számára ez megkönnyíti a közvetlen londoni és csatlakozó utak foglalását, a brit utasoknak pedig egyszerű, zökkenőmentes összeköttetéseket fog kínálni London és olyan németországi nagyvárosok között, mint például Köln.

Földesi László

Fotó: Eurostar, Thalys