Nem szabad a TikTokot figyelmen kívül hagyni a turisztikai iparágban dolgozóknak, hiszen az alkalmazás igen előkelő helyet foglal el az inspirációs szakaszban, hasznos és hatékony eszköz új úti célok felfedezéséhez vagy utazások megtervezéséhez.

A szórakoztató platformot egyre gyakrabban használják ugyanis a desztinációk, éttermek vagy látnivalók megismerésére. Ezt a jelenséget a turisztikai szereplőknek, tour operatoroknak, utazási irodáknak, éttermeknek és intézményeknek figyelembe kell venniük kínálatuk, turisztikai márkájuk népszerűsítése és az új közönség bevonzása érdekében.

A Walnut Unlimited által végzett legutóbbi Marketing Science EU Travel Vertical kutatása szerint az utazások szerelmesei sok időt töltenek azzal a TikTokon, hogy megtalálják következő úti céljukat, és gyakran találnak ihletet utazással kapcsolatos termékek ajándékozására is. A válaszadók 77%-a kifejezetten állítja, hogy a platform szerepet játszott egy úti cél vagy utazással kapcsolatos termék felfedezésében. 74%-uk úgy gondolja, hogy az alkalmazásban található utazási vagy nyaralási tartalmak kreatívak. A felhasználók közel 50%-a vásárolt már nyaraláshoz vagy utazáshoz kapcsolódó terméket, miután a platformon megtekintett tartalmak inspirálták őket, és e vásárlások 74%-a nem volt tervezett” – mondja Stuart Flint, a TikTok Global Business Solutions for Europe vezetője.

A platform utazási szektorbeli sikerét erősíti, hogy pl.a #TravelTok hashtag meghaladta a 9,2 milliárd megtekintést, míg a #TikTokMadeMeBookIt elérte a 121 milliót. Ezek a számok rávilágítanak a közösség részvételének fontosságára, amely minden nap bemutatja a világ úti céljait, hiteles és szűrés nélküli bepillantást nyújtva az emberekre, kultúrákra és helyekre egy globális platformon.

A TikTok nemcsak az érdeklődést, hanem a cselekvéseket is felkelti, és olyan helyekre viszi a felhasználókat, amelyeket korábban még soha nem láttak vagy jártak. A felmérés szerint, miután felfedezték őket a közösségi hálózaton, az európai felhasználók 58%-a elment pl. egy kiállításra, vásárolt egy könyvet vagy ellátogatott egy helyre, hogy megnézze a művészeti örökséget.

A platform hozzájárult a szórakozás közbeni tanulás új módjainak létrehozásához is, megkönnyítve új úti célok és kulturális látnivalók felfedezését. Ilyen például az #AncientGreece, amely elérte már az 550 milliós megtekintést, így a felhasználók megismerhetik az ország történelmi és kulturális gazdagságát.

EsBé