A fejlesztésnek köszönhetően a MÁV-START első teljesen komplex, modern és akadálymentesített utaskiszolgáló tere jött létre az éves szinten már több mint 12,2 millió utazást lebonyolító Keleti pályaudvaron. Az 1540 négyzetméteres szolgáltatói terület kivitelezése 1,9 milliárd forintból valósult meg. Az átépítés   hazai költségvetési forrásból és az Európai Unió finanszírozásával történt.

Május 1-jétől az új Utascentrumban az utazással kapcsolatos teljeskörű ügyintézést lehet intézni: nemcsak belföldi menetjegyet és bérletet, de a nemzetközi utazásokra szóló vonatjegyeket is meg lehet vásárolni; ezenfelül a pályaudvaron vagy az oda érkező vonaton elveszett tárgyakat is itt kezelik, őrzik, a megtaláltakat pedig átveheti a tulajdonosa.

Az összesen 285 négyzetméteres ügyfélfogadó területen kialakított 11 pénztárnak – amelyből az egyik akadálymentesített – és a korszerű ügyfélhívó rendszernek köszönhetően hatékonyabban tudják kiszolgálni az utasokat, csökken a jegyváltási idő.

Kiemelt figyelmet fordítottak az akadálymentes kialakításra, a vágánycsarnokba vezető, felújított főlépcső két oldalán két mozgólépcsőt építettek ki, ezenkívül két új lift is kényelmes és biztonságos közlekedési lehetőséget nyújt mindenki számára. Az átutazók, illetve a turisták számára 111 különböző méretű rekeszből, szekrényből álló csomagmegőrzőt  helyeztek el az Utascentrumban a jegypénztárakon kívüli területen, valamint 15 új jegykiadó automatát is telepítettek,  így összesen már 26 automata üzemel a Keletiben.

Az Utascentrum megnyitásával egyidejűleg átadták a felújított és kibővített mosdókat is, ahol akadálymentesített WC és baba-mama szoba is helyet kapott. Az Utascentrum a hét minden napján 4:30 és 0:30 között várja az utasokat.

EsBé

Fotó: MÁV Zrt.