1820 nyarán kezdte meg működését a Carolina, az első személyszállításra is alkalmas gőzhajó Buda, Pest és Óbuda között a Dunán. Ezzel pedig megkezdődött a főváros tömegközlekedése. A Kossuth múzeumhajón most megnyílt időszaki kiállítás városunk és a hajós közlekedés kapcsolatát, történetét követi az első próbálkozásoktól napjainkig.

Mint az eseményről Vitézy Dávid, a Közlekedési Múzeum főigazgatója leszögezte, régóta készültek erre a kiállításra, ám a szokatlan helyzet most megnehezíti a látogatókkal történő személyes találkozást. Így enélkül nyitják meg a tárlatot, amelynek a megtekintését a jövő évben is biztosítani fogják.

Az első menetrend szerinti gőzhajó óriási szenzációnak számított, ehhez hasonló szerkezetet akkor még itthon nem lehetett látni, tudtuk meg Zsigmond Gábortól, a múzeum főigazgató-helyettesétől. Gazdag fotóanyag és hajómodellek segítségével idézi fel az új kiállítás a város és a Duna kapcsolatát, két évszázadon keresztül kíséri végig a fővárosi hajózás hatását az itteni életre, a dunai látképre, a mindennapi közlekedésre. Megismerhetők a legjellemzőbb hajótípusok a városon belüli forgalomban, az, hogy kik használták ezeket a járatokat, és hogy mikor jelent meg a dunai turizmus fővárosunk életében.

A kiállítás a Vigadó téri hajóállomás 2. számú pontonjánál álló Kossuth Múzeumhajón tekinthető meg. A járványügyi helyzetre tekintettel maszkban, és betartva a szükséges óvintézkedéseket.

Hajós Anna

Fotó: Közlekedési Múzeum