A magyar vasúti közlekedést ellátó MÁV-csoport 2020-ig egy olyan modern és egységes informatikai rendszer bevezetését tervezi, mely révén jelentősen javulni fog a szolgáltatási színvonal, a vasúti járművek műszaki állapota, rendelkezésre állási szintje, s ez által a menetrendszerűség. Az INKA2 elnevezésű program Magyarország egyik legnagyobb vállalatirányítási szoftverfejlesztési projektje. Az ígért új rendszer olyan lesz az utasoknak, mint egy láthatatlan őrangyal: nem találkoznak vele, mégis érzékelni fogják, hogy a cégcsoport működése hatékonyabb, a vonatok közlekedése kiszámíthatóbb lett.

A MÁV-csoport stratégiai célja, hogy az utasai hamarabb érjék el úti céljukat, a vasút versenyképes alternatívát nyújtson a közúttal szemben, javuljon a menetrendszerűség, a megbízhatóság és a biztonság, az utazási környezet (kényelem, tisztaság, esztétika, akadálymentesítés) minősége pedig érje el az európai színvonalat.

A különböző tevékenységek hatékonyabb informatikai támogatását az is szükségessé teszi, hogy a cégcsoport összesen nyolcezer kilométeres vasúti pályahálózattal, 17 ezer épülettel és mintegy 21 ezer különböző földterülettel rendelkezik. Az új rendszer az operatív irányítási feladatok mellett támogatja a rendkívüli események kezelését is, hogy a bekövetkező zavarokból az utasok minél kevesebb problémát vegyenek észre és a vonatok menetrend szerint közlekedjenek.

Az INKA2 segítségével egy adott menetrendi struktúra kiszolgálásához, automatikusan meg tudják határozni az optimális járműszükségletet, tehát, hogy adott esetben hány mozdonyra és kocsira, vagy motorvonatra van szükség. Fontos újdonság, hogy emellett számítógéppel kezelik majd nem csak az utazószemélyzet (mozdonyvezetők, jegyvizsgálók), hanem például a pénztárosok kocsivizsgálók vagy karbantartók munkaidő-beosztását is. A napi, operatív irányításban pedig az eddiginél gyorsabb, pontosabb, teljesebb körű adatrendszerrel képesek majd támogatni az üzemirányítók, diszpécserek és személyzetirányítók munkáját is.