A közelmúltban számos lap beszámolt arról, hogy a Budapest Airport sorra söpri be a legrangosabb nemzetközi elismeréseket.

Legutóbb például arról olvashattunk, hogy a Budapest Airport (leánykori nevén Ferihegyi repülőtér) az összesített adatok alapján, 2022-es éves teljesítményét értékelve, a 15-20 milliós utaskategóriában Európa legjobb repülőtere lett.

Eddig ez rendben is van, hiszen az újabb rangos megmérettetésnek együtt kellene örülnünk. Csak hogy a Budapest Airport internetes honlapján idén február 3-án megjelent egy angol nyelvű, úgynevezett „Year in review”, azaz a tavalyi év főbb adatait bemutató összefoglaló.

Ebben pedig az szerepel, hogy 2022-ben Ferihegy pontosan 12 millió 205 ezer 070 utast kezelt. Azaz még véletlenül sem tartozott a 15-20 milliós repülőterek közé. Tehát ott nyert a Budapest Airport, ahol nem is nyerhetett volna! Ennyire vehető tehát komolyan a Budapest Airport PR részlege, és persze a hazai sajtó egy része is.

A híradások szerint (melyek mintegy egy hónappal a Budapest Airport közleménye után jelentek meg), a Repülőterek Nemzetközi Tanácsa (Airports Council International – ACI) bejelentette, hogy az utasok véleménye alapján, a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér lett a legjobb európai repülőtér a 15–25 milliós utasforgalmat bonyolítók között. Ez az egyik legrangosabb elismerés, amelyet repülőtér kaphat – közölte március 6-án a Budapest Airport.

Az ACI minden évben felméri mintegy 400 repülőtér szolgáltatásainak minőségét, miközben több mint 30 teljesítménymutatót vizsgál. Ez alapján tavaly minden negyedévben kimagasló eredményt ért el a budapesti repülőtér. Idén állítólag a pontszámok minden korábbi értéket és a régiós versenytársak pontjait is túlszárnyalták.

Az utasok általános elégedettségi szintje egy ötös skálán mindig 4 pontot meghaladó értéken állt, és jelentősen magasabb volt, mint a legforgalmasabb 2019-es évben. A Budapest Airport tavaly „zsinórban” kilencedszer nyerte el a Skytrax Kelet-Európa legjobb repülőtere díját, az utóbbi évek fejlesztései nyomán pedig a repülőtér a Családbarát Hely tanúsító védjegyet is megkapta.

Tavaly rangos elismerésben részesült a cargoüzletág is, amikor elnyerte az Air Cargo News Awards Az év cargo repülőtere díját, lekörözve Szingapúrt, Brüsszelt és Liége-t. A Budapest Airport marketingtevékenységét a World Routes Marketing Awards Legjobb légitársasági marketing díja is elismerte, a társaság kommunikációs tevékenységét pedig 2020-ban az Eventiada IPRA Golden World Awards Legjobb reputációmenedzsment díja igazolta vissza.

Munkáltatóként a Budapest Airport az Investors In People arany fokozatú minősítését tudhatja magáénak, sőt a szervezet által megméretett cégek közül a világ hetedik legjobb munkaadója közé is bekerült. Mindezek ismeretében a ferihegyi légikikötő méltán lehetett a 15-20 milliós utaskategóriában Európa legjobb repülőtere azzal a kis szépséghibával, hogy vagy a Budapest Airport vagy az ACI szakemberei bizony hadilábon állhatnak a számokkal.

Hiszen ezúttal egy pehelysúlyú bokszoló lett a középsúlyú kategória győztese…

Földesi László

Fotó: BUD