A Volánbusz 2018 ősze és 2020 decembere között már 866 új autóbuszt állított forgalomba. A társaság – immár a MÁV-csoport tagjaként – tovább folytatja a járműflotta megújítását, s 2021-ben újabb 827 helyközi és egy helyi elektromos autóbusz beszerzését tervezi.

A Volánbusz Zrt. és a Volán Buszpark Kft. az elmúlt év decemberében több mint 200 új autóbusz megrendeléséről szóló megállapodást kötött olyan csuklós járművekre, amelyek várhatóan 2021 nyarától országszerte a helyközi elővárosi vonalakon közlekednek majd. A beszerzés során a Volánbusz 72, míg a Volán Buszpark Kft. 132 MAN Lion’s City GL A23 típusú új autóbuszt vásárol. Az 51 ülőhellyel és 55 állóhellyel rendelkező járművek alacsony belépésűek, akadálymentes kialakításúak, és a 300 kilogramm teherbírású rámpák segítségével, kerekesszékkel és babakocsival is igénybe vehetők.

A környezetkímélő, Euro6-os dízelmotorral rendelkező buszoknál az utasajtóknál maximum 38 cm, az első és második utasajtó közötti egyéb részeken pedig legfeljebb 45 cm lehet a belépőmagasság. A járműveket nagy teljesítményű klímaberendezéssel, kamerával és elektronikus utastájékoztató-rendszerrel, valamint utasszámláló berendezéssel is felszerelik.

2021-ben várhatóan, legalább 185 új csuklós kocsi áll majd forgalomba országszerte. Így végleg elköszönhetnek majd a helyközi és elővárosi forgalomból az elavult, húsz–harminc éves Ikarus 280-asok.

A tavalyi év végén napvilágot látott kormányhatározat alapján, a MÁV és a Volánbusz egységes stratégiai irányításának, a vasúti és a közúti személyszállítási szolgáltatások összehangolt fejlesztésének köszönhetően egyre színvonalasabb, korszerűbb szolgáltatások várják majd az utasokat. A menetrendek harmonizációjának, illetve a jövőbeni egységes értékesítési felületek és a tarifaközösség létrehozásának célja, hogy egyre többen válasszák a közösségi közlekedést az egyéni utazás helyett.

A tervek szerint 2022-től a budapesti agglomerációban élők már egységes bérlettel, illetve jegytípussal utazhatnak a fővárosba, de a végső cél a teljes, államilag finanszírozott hazai közösségi közlekedés egységesítése. A budapesti agglomerációra vonatkozó tarifaegyeztetések még folynak, de a közös bérlet várhatóan olcsóbb lesz majd a külön megváltottaknál.

Földesi László

Fotó: Volánbusz Zrt.