A holland be- és kiutazó forgalom is nagyon komoly károkat szenvedett az elmúlt két hónapban ezért érthető, hogy gőzerővel készültek a májusi eleji nyitásra. Az országban a legnagyobb szállodavállalat, az NHG (Nederlandse Hotel Group) valamennyi egységére vonatkozóan kidolgozott egy teljesen új, recepciós, szobaszervíz és étterem/bár használati protokollt.

E szerint a szobafoglalás csak telefonon, vagy az internet segítségével elektronikus úton (e-mail útján történő rendeléssel) lehetséges, egyidejűleg a bejelentőlap összes kérdésének megválaszolásával, melyet a szálloda recepciósa, a vendég érkezéséig kitölt, és az csak a vendég tollával lehet aláírni.

A kulcsokat mindenütt fertőtlenített és lezárt papírzacskóban adják át, a poggyászokat pedig a londinerek csak fertőtlenítés után, gumikesztyűben mozgathatják. Májusban még nagyobb rendezvényeket (10 személy felett) még nem vállalnak, így külön állatorvosi program írja elő például a lovagolni szándékozók programját. Nagy létszámú céges partik, esküvők egyelőre szintén kizárva.

A beszállítók – tisztítószerek forgalmazói, élelmiszer- és italellátók, tisztálkodási szerek szállítói csakis légmentesen csomagolt dobozokban, rekeszekben hozhatják/vihetik az árucikkeket, vagy a szemetet. A teraszokon, balkonokon összesöpört levelek, a kerti szemét konténerekbe kerül és naponta szállítják el. Úgy a szemétgyűjtőket, mint a szállítókat és személyes eszközeiket érkezéskor fertőtlenítik, az alkalmazottal együtt (naponta többször is) akik természetesen csak a szintén naponta többször is cserélt maszkban és kesztyűben dolgozhatnak. A szobákat, és az ágyneműt, mosdókat, szekrényeket ugyancsak naponta fertőtlenítik, a vendégek cipőjével, ruhájával együtt. A vendég távozása után az egész szobát, lakrészt is lekezelik.

Limitált lesz a közösségi terek, hall, éttermek, bárok kapacitása is, esetenként maximum 15 főre redukálva. A 1,5 méteres szabály az éttermekben egy ideig biztosan érvényes lesz Hollandiában a vendéglátásban is, ami alaposan megnehezíti az üzemeltetők dolgát.

Amennyiben a vendég saját kocsival érkezett, úgy azt érkezés, helyi használat és távozás után is fertőtlenítik. Az intézkedések költségeinek felét a szállodacég áthárítja a vendégekre, mondván, hogy utóbbiak és a szálló alkalmazottjainak az egészségét egyaránt ezzel garantálja.

Az NGH vendégkörében elsősorban az üzleti utazókat szólítja meg, garantálva számunkra az egy napos konferenciák, vagy a több napos tárgyalások egészégi feltételeit. A módszer úgy tűnik, kedvező fogadtatásra talált, mert a május közepére tervezett nyitásra már jelentős foglalások érkeztek.

Veér Jenő

Fotó: Földesi László