A világ vezető turisztikai szakkiállítása most az eddigieknél nagyobb teret kínál az innovatív megoldásoknak a travel technology területén. 1966 óta ez a világ utazási iparágának legfontosabb eseménye. Tavaly a kiállításon 161 ország mintegy 5500 kiállítója mutatta be termékeit és szolgáltatásait 90 ezer látogatónak.

A turizmus, eltérően más iparágaktól mindig az alkalmazkodóképességének és az innovációnak köszönhetően fejlődött. A szektor ismét kiemelkedő szerepet kap a március 5 és 7. között megrendezésre kerülő ITB Berlin kiállításon. Több mint 30 nemzetközi cég mutatja be új termékeit és ötleteit itt, összesen öt csarnokban. A kiállítók az ismert iparági óriásoktól a feltörekvő, induló vállalkozásokig jönnek és lefedik a teljes technológiai értékláncot. Ott lesz az Amadeus, a Sabre, a Bewotec, az ICEA Espana, a Business Iceland, és a Business France. A GIATA partnerekkel együttműködve megtalálható az egyik csarnokban a Travel Tech Café, másutt a Travelport, az eTravel Lounge pedig az élénk tudáscserét segíti elő a technológia szerelmesei között.

A berlini vásár részeként működő eTravel Stage egyszerre agytröszt és ötletgyár. Mindhárom napon itt utazási technológiákkal kapcsolatos vitaindítók, előadások és színvonalas panelbeszélgetések lesznek négy színpadon, összesen 17 részben.  A mintegy 24 ezer látogató az utazási technológiai iparág vezető szakértőinek a bemutatóira számíthat. Néhány érdekesség: lesz beszélgetés ennek a területnek az irányvonalairól, és hogy közülük mit lehet megvalósítani. Ezen a napon a vendéglátóipari technológia révén a szállodatulajdonosok ismerkedhetnek ezzel a világgal, elsajátítva a digitális átalakulást.

A következő napon Schubert Lou, a Trip.com üzemeltetési igazgatója vitaindító előadásában a kínaiak nemzetközi utazásainak preferenciáira világít rá. Terveznek előadást a mesterséges intelligencia előnyeinek ismertetéséről, majd a bevezetett utazástervező programról. Március 7-én a kínai utazási piac piacvezetői osztják meg értékeléseiket, észrevételeiket a résztvevőkkel. Szóba kerül a kempingpiac helyzete és digitálissá váló jövője, azután a német nyelvű országok desztinációi, majd a hatékony adatkezelésen keresztül történő személyes vendégszemlélet.

Hajós Anna