A Cseh Köztársaság budapesti nagykövetsége, a Brnoi vásárvállalat, valamint Csehország Ipari és Kereskedelmi Minisztériuma sajtótájékoztató keretében ismertette a régió legfontosabb kiállítási helyszínének idei és 2024-es tervezett kiállításait, az elmúlt években elért gazdasági eredményeit.

   Bial Tibor nagykövet úr üdvözölte a megjelenteket, majd Lucas Helan, a vásártársaság kereskedelmi igazgatója beszélt a 2022-es év eredményeiről. Mint mondta, nem volt könnyű, át kellett alakítani a céget, mégis pozitív időszakot zártak. Míg 2021-ben csak öt kiállításra került sor, tavaly már elmozdultak onnan. Egyes területeiket átadták az ukrán menekültek elszállásolására. Digitális kiállítótér létrehozására került sor, a bejáratnál LED felületet alakítottak ki, és kiépítették a digitális beléptetést. Idén már az egyik csarnokuk kiállításán 7000 látogató volt.  A terveik szerint mintegy 11 szakvásárt terveznek. Lesz köztük gyerekek érdeklődésére számot tartó, szemüveg trenddel foglalkozó, állattenyésztési és jószág kiállítás, rozsdamentes acél szakvásár, harmincadik alkalommal itt lesz a védelmi ipar.

Szeptemberben az Európai Mobilitási Héthez kapcsolódva lesz szakvásár, októberben nemzetközi és cseh gépgyártók mutatkoznak be, amelyen, mint Máté Szilvia, a magyarországi képviselet vezetője megemlítette, hagyományosan a magyar kiállítók is részt vesznek. Novemberben a lakókocsik és lakóautók seregszemléje lesz, majd a hónap végén tartják a mozgás és szórakozás őszi fesztiválját. Évente kétszer a vásárváros a helyszíne a divat, cipő és bőrdíszmű kiállításnak, ahol a legújabb kollekciókat lehet megtekinteni. A Travel Fair a régióba irányuló utazásokat kínálja november 2-5. között.

Radoslav Klepac, a cég kommunikációs igazgatója elmondta, fennállásuk 95 évfordulóját ünnepelni fogják. A városi önkormányzattal és néhány helyi vállalattal együtt május végén kétnapos ünnepséget szerveznek változatos kulturális, sport és szórakoztató programmal, amelyre meghívják az egész várost. Van mit ünnepelni, hiszen ez alatt az időszak alatt Brno vásárközpontja a nemzetközi üzletkötések és a helyi lakosság változatos rendezvényeinek kedvelt helyszíne lett. Foglalkoznak eseményszervezéssel szerte a világban. Kihelyezett irodájuk működik Düsseldorfban. Tervezik egy további új kiállítócsarnok felépítését. Jelmondatuk: „A minőség a legfontosabb”.

Hajós Anna