A spanyol Iberia légitársaság bejelentette, hogy 2021 júniusától heti három alkalommal, újra beindítja Madridból a menetrend szerinti budapesti járatait.

A magyar főváros mellett Prága is újra elérhetővé válik a nyári főszezonban, de emellett számos dél-európai turistacélpontra is repülnek majd az Iberia gépei. Utóbbiak közé tartozik például Horvátországban Dubrovnik, Split, Zadar és Zágráb, Görögországban Míkonosz, Szantorini és Kréta, valamint az olaszországi Bari, Cagliari, Catania és Olbia.

A spanyol légitársaság vezetősége optimistán tekint az idei nyári főszezonra, amit az is jelez, hogy összesen 113 útvonal kerül be (újra) az Iberia menetrendjébe. Európán kívül, többek között bővítik a kínálatot az Amerikai Egyesült Államokba, így Miami és New York mellett járatok indulnak Bostonba, Chicagóba és Los Angelesbe is. Az Iberia hagyományos piaca, Dél-Amerika esetében pedig 18 útvonalat nyitnak meg.

A közelmúltban azoknak a turista osztályú utasoknak, akik nagyobb kényelmet és rugalmasságot keresnek, bevezettek egy új, Comfort elnevezésű tarifát. Ez a jegytípus a légitársaság összes útvonalán elérhető, és teljes mértékű visszatérítést kínál a hosszú távú járatokra, ha az ügyfél 15 nappal az utazás előtt törli a foglalást, a rövidtávú és belföldi járatokon pedig a jegyár 80%-át térítik meg.

A vásárláskor az utasoknak lehetőségük van ülőhelyet foglalni, amelyet belföldi és Európán belül járatok esetében a nagyobb lábtérrel rendelkező (XL) sorokba is megtehetnek. Emellett a Comfort tarifa részeként, már jegyfoglaláskor megkapják beszállókártyájukat, amellyel elsőbbségi beszállás is jár, valamint 15 nappal az utazásuk előtt, egy alkalommal módosíthatják foglalásukat pótdíjmentesen.

Az Iberia flottája 2009 óta már kizárólag korszerű, Airbus A320-as és A330-as gépekből áll. A hosszútávú repülésekre szolgáló A340-es típust már kivonták a forgalomból, helyettük modern, A350-900 XWB gépeket rendeltek, s a közeljövő újdonsága lesz a keskenytörzsű, de ugyancsak hosszútávú repülésre alkalmas A321XLR is.

Az Iberia jelenleg az International Airlines Group (IAG) cégcsoport tagjaként működik, melynek tagja még a British Airways, a Vueling, az Air Europa, a Level és az írországi Aer Lingus is. A Qatar Airways 2015-ben szerzett először tulajdont az IAG-ben, 10%-kal kezdték, majd 12-re, később 15-re növelték a részvénypakettet, egy évvel később pedig már a cég 21%-a volt a kezükben. Az elmúlt év februárjában egy újabb, 600 millió USA-dolláros befektetéssel immár 25,1%-ra nőtt a Qatar IAG-tulajdonrésze.

Földesi László

Fotó: Iberia