A Közlekedési Múzeum kiemelt feladatának érzi a magyar közlekedés értékeinek megőrzését és bemutatását. A gyűjteményük egyre inkább gyarapodik. Ilyen kiemelkedően fontos darab az autóközlekedés történetének világszerte legismertebb legendája, a Ford T-modell. Most ebből egy megkímélt állapotú, 2013-ban az Old Timer Show rendezvényen aranyérmet nyert, 1926-os gyártású, üzemképes, kivételesen szép autóval gyarapodott a megújuló múzeum. Ahogy vásároltak két újabb Ikarus autóbuszt is, és ezzel tízre emelkedett az utóbbi hónapokban beszerzett gyűjtemény.

A Ford T-modellt, ezt a világ első népautójának számító típust, 1908-ban kezdte gyártani Henry Ford cége. A húsz év alatt közel 15 és félmillió készült belőle. Ez számított az első megfizethető autónak a középosztálybeli amerikaiak tömegei számára, és az első volt, amely futószalagon készült. A több mint 90 éves Ford T magyar szempontból is jelentős, ugyanis a tervezői csapatban két neves konstruktőr, Galamb József és Farkas Jenő is dolgozott. Bár a múzeum birtokában van már egy Ford T, ám az nem üzemképes. Mint Vitézy Dávid főigazgató nyilatkozta, a frissen beszerzett jármű többször is megjelenik majd a múzeum eseményein.

A legendás Ikarusokat is a múzeum gyűjteménybővítési koncepciójának megfelelően vásárolták. Most egy Ikarus 211-est és egy Ikarus 280-ast sikerült megszerezni. A múzeum célja, hogy a hazai járműgyártás termékeit megőrizze és bemutassa. A 211-es midibuszból összesen 5650 készült 1974 és 1990 között a hazai és az NDK piacra. A 280-as a cég legsikeresebb, világszerte legismertebb és használt városi-elővárosi csuklós busza volt. Több mint 60 ezer készült, akkor a világ csuklós busz gyártásának kétharmadát ez a típus adta. Forgalomba állították többek között a Szovjetunióban, Lengyelországban, Törökországban, Csehszlovákiában, Kínában, Venezuelában, Tunéziában, Iránban és Tanzániában is. A most megszerzett példány fővárosi vonalakon üzemelt 2014-es selejtezéséig. Kedvelt, harmonikaajtós kivitelű, ez volt az egyik legutolsó ilyen a BKV-nál.

Hajós Anna