A Németországi Turisztikai Hivatal (DZT) szoros együttműködésben partnereivel, szövetségekkel és gazdasági vállalatokkal stratégiákat és marketingkampányokat dolgoz ki, hogy a német célállomásokról pozitív képet alakítson ki külföldön, és előmozdítsa országa turizmusát. Három oszlopra épülő stratégiát követ, amely összeköti a külső tudástranszfert, a kapcsolódó kommunikációs szemléletet és a belső fenntarthatósági kezdeményezést. Úttörő szerepet tölt be az immerzív technológiák és a mesterséges intelligencia felhasználásában. Világszerte 25 országban működtet képviseleti irodát, amelyeket Frankfurt am Mainből irányít.

Most a felméréseik szerint egyre dinamikusabb a beutazó turizmusuk, egyre csökken a különbség a vírus előtti, 2019-es eredményekhez képest. Az év elő felében 34,9 millió vendégéjszakát regisztráltak. Ennek 91 százalékát az európai küldőpiacok hozták. Petra Hedofer a DZT igazgatótanácsának elnöke szerint a koronavírus alatti időszakhoz képest a tartózkodási hossz mellett a vonattal érkezők száma is nőtt. Az adatok általános pozitív fejlődést mutatnak. A hitelkártya adatok elemzése azt mutatja, hogy ez a turizmusra fordított összeg is emelkedett. A megkérdezett utazásszervezők aktuális üzleti helyzetüket értékelve ugyancsak jelentős előrelépésben bíznak.

Hajós Anna