Bár már karácsonyi ajándékként is meg lehet vásárolni a HungaryCard elnevezésű magyar turizmus kártyát, valójában a legnagobb forgalomra talán márciustól számíthat a kibocsátó. Gál Gábor, a létrehozó ötletgazda és igazgató a MÚOSZ-ban tartott sajtótájékoztatón elmondta, kis cég fejlesztette ki, fejleszti és gyártja mintegy 15 éve, valamint folyamatosan népszerűsíti ezt a szolgáltatást, amely mintegy ezer partner programjait, kínálatát viszi közönsége elé. A megvásárló a kártya mellé egy partnerkatalógust is kap, amelyből 365 napon át választhat az aktiválástól számítva. Így most már akár áthúzódhat az érvényesség a következő évre is. Azért hungarikum, mert valószínűleg a világon egyedül nálunk terjed ki az egész ország területén lévő partnerekre, míg máshol városokra, esetleg régiókra vonatkoznak a turisztikai plasztik lapok.

A katalógus ötleteket ad a felhasználásra. Napjainkban már cégek is vásárolják, mert kedvezményes adózással béren kívüli támogatásként is kiváló. A SZÉP kártya felhasználásával is lehet így takarékoskodni.

Kéttípusú a kártya: a Basic csomag kevesebbe kerül, de már ezzel is jelentős összeget lehet megtakarítani többek között szálláshelyeken, éttermekben, múzeumokban, termálfürdőkben, strandokon, rendezvényeken, vagy éppen kalandparkokban, színházakban, balatoni hajókon. Elektronikus szelvényei meghatározott alkalmakkal nagyobb megtakarítást nyújtanak a kártya regisztrálása után. A Plus kártya, ahogy neve is mutatja, még többet ad: lehetővé teszi az összes HungaryCard kedvezmény elérését, ide tartoznak a felmutatós és e-szelvényeken kívül a papír szelvényfüzet által kínált megtakarítások is. Mindezeket részletesen tartalmazza a partnerkatalógus az adott kedvezmények százalékának megjelölésével együtt. Érdekes segítség az eligazodásban, hogy a katalógus lapszélén meghatározott színekkel igazítja el a keresést a budapesti, környékbeli, balatoni, észak-magyarországi, alföldi, dunántúli szolgáltatók és kínálatuk jelölésével.

Mint Gál Gábor leszögezte, a 2022-23-as kártyájukkal serkenteni kívánják a Covid járvány után újjáépülő turizmust. Tavaly többezer színházjegyet osztottak szét a hűséges kártyatulajdonosoknak.

Hajós Anna