Az Osztrák Kulturális Fórum február első hetében gyönyörű hangversennyel örvendeztette meg az érdeklődő zenekedvelőket. A Trio Immersio kamaraegyüttes lépett fel az MTA Zenetudományi Intézetében. Az együttes 2013-ban alakult Bécsben és a fiatal generáció igencsak kedveli. Számos nemzetközi díjat nyertek, rendszeresen lépnek fel külföldön és fesztiválokon. Ápolják és népszerűsítik a kamarazenét; koncertjük programját érdekesen állítják össze. A február 5-i esten Vira Zhuk (hegedű), Nemanja Stankovic (gordonka) és Mariam Vardzelashvili (zongora) adózva Beethoven születése 250. évfordulójának, az előadásuk első részében a szerző D-dur trióját játszották, majd egy gyönyörű Schubert darab, az Esz-dúr notturno következett, mindenkit elvarázsolva.

A harmadik szám egy teljesen más világba vitt bennünket. Valószínűleg a hallgatóság legnagyobb része még soha sem hallott ilyen, heavy metálos hangszerelésű zenét, mint most B. Gander darabját, amelyben a bibliai hét főbűnből kiválasztott hármat, a mohóságot, az irigységet és a fukarságot. Ezeket, köztük pedig a bécsiek általa hagyományosnak tartott elégedetlenségét örökítette meg, méghozzá úgy, hogy a hangszerek más zeneeszközként szólalnak. A zongora például a dobot helyettesítette. Befejezésül az argentin Astor Piazzolla „Négy évszak Buenos Airesben” című művéből ismerhettük meg a Tél és a Nyár tételt. Ez a zeneszám mindannyiunkban vágyakozást ébresztett a dél-amerikai ország iránt, bármelyik évszakban.

Hajós Anna