A BudapestGO népszerűsége idén nyáron is töretlenül ívelt felfelé: az alkalmazás felhasználóinak száma szeptember 12-én lépte át a másfélmilliót, a regisztrált ügyfelek száma pedig már félmilliónál is több.

Mint arról lapunkban is beszámoltunk, idén februárban BudapestGO néven, teljesen megújult a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) korábbi népszerű utazástervező mobiltelefonos applikációja, a Futár. A továbbfejlesztett, számos kényelmi funkcióval rendelkező alkalmazással egy helyen lehet útvonalat tervezni, jegyet vagy bérletet vásárolni, illetve tájékozódni az aktuális forgalmi helyzetről. Ezzel egy olyan digitális szolgáltatás jött létre, amely végigkíséri a felhasználókat már az utazás első gondolatától a tervezésen és a jegyvásárláson át egészen az utolsó megtett méterig.

Az alkalmazás segítségével, mindössze néhány kattintással bármikor lehet jegyet vagy bérletet vásárolni. A BudapestGO arra is lehetőséget ad, hogy a BKK ügyfelei ismétlődően, akár minden hónapban automatikusan megvásárolják havibérletüket. Természetesen ezt egyetlen gombnyomással bármikor le lehet állítani. Az applikációban egyszerűbben használhatók a menetrendek és áttekinthetőbb az utazástervezés is. Utóbbi esetében még azt is ki lehet választani, hogy az alkalmazás kevesebb átszállással vagy kevesebb gyaloglással tervezzen.

Be lehet állítani továbbá egyedi, gyors útvonalak tervezését, illetve az elmentett címeket is könnyebb kezelni. A widget funkció használatával a megvásárolt jegy kirakható a telefon főképernyőjére, azaz egy kattintással elérhető, érvényesíthető vagy bemutatható. A kedvenc járatokra és megállókra vonatkozó értesítésekhez lehet választani konkrét napot, időintervallumot, járatszakaszt, és az is beállítható, hogy kizárólag a késésekről érkezzen üzenet a képernyőre.

2022 nyarán dinamikusan növekedett a BudapestGO használata, hiszen szeptember 12-ig már több mint másfél millió ügyfél használta jegyvásárlásra, bérlethosszabbításra és útvonaltervezésre a közösségi közlekedésben vagy kerékpárral utazva. Az applikáció értékesítési szempontból is jelentős sikereket tudott felmutatni, mivel alig több mint fél év alatt csaknem 2 millió 500 ezer terméket vásároltak az ügyfelek: a legtöbbet, 1 millió 600 ezret vonaljegyből, de bérletből és időalapú jegyből is egyre többet. Az előbbiből 276 ezer, utóbbiból pedig 265 ezer fogyott.

A nyári szabadságok után és az iskolakezdéssel jelentősen növekedett az utazástervezések száma is. Az egykori Futár applikáció havi másfél milliós átlagához mérten a BudapestGO-val 30 napos átlagban, már több mint két és fél millió utazást terveztek az ügyfelek. Egyre többen ismerik fel azt is, hogy az applikáció gyors jegyvásárlási és automatikus bérlethosszabbítási kínálata mellett, hatékonyan segítheti az útvonaltervezésben még a kerékpárral közlekedőknek is. A BudapestGO az egyik legfontosabb eszköz arra, hogy a fővárosban közlekedők a papíralapú jegyek helyett egyre gyakrabban használják a digitális termékeket, ami egyúttal erősíti a környezettudatos, fenntarthatóbb közlekedés használatát.

Földesi László

Fotó: BKK