A Német Turisztikai Hivatal (DZT) két év után újra élőben rendezte meg a German Travel Mart vásárt két régióban. A nemzetközi utazási szakma képviselői 34 országból érkeztek Oberammergauba, hogy a rendezvényen ismerkedjenek a legújabb német trendekkel, fejlesztésekkel és turisztikai termékekkel.

     A szakmai esemény középpontjában a következő évre megkötendő üzletek álltak a változó régiós partnerek közreműködésével. 164 német vállalkozás mutatta be a több mint 200 érdeklődőnek a szolgáltatásai sokszínűségét és a kínálat minőségét. A természet, a kultúra, az aktív pihenés, az egészségtúrizmus, a szokások és hagyományok területét átfogó információs programok várták a nemzetközi médiaképviselőeket. A hivatalos megnyitó után a helyi színházban megtekinthették a 42. Passiójátékokat. A következő napon az esemény résztvevői esti rendezvényen vehettek részt a Neuschwanstein-kastély alatti Festspielhaus koncertjén.

Petra Hedorfer, a DZT igazgatótanácsi elnöke elmondta, hogy miután a koronavírus miatt az elmúlt két évben csak virtuálisan sikerült a rendezvényt megtartani, idén a helyreállításra törekszenek. A nemzetközi felmérés szerint a világszerte látható utazási kedv a pandémia kezdete óta a legmagasabb értéket érte el. A DZT szakértői csapata a nemzetközi utazási szakma több mint 250 kulcsszereplője révén megerősítette a kereslet megemelkedését, Németországot az első helyre állítva. A két idei partner, Oberammergau és a Zugspitz-régió olyan keretprogramot állított össze, amely bemutatja a német turisztikai vállalkozások széles szolgáltatási spektrumát és sokszínűségét, különösen a vidéki régiókban.

A DZT 2012 óta „zöld” rendezvényként bonyolítja a GTM-et. Nagy hangsúlyt helyezett idén is a fenntarthatóságra, a környezet, a klima védelmére és az akadálymentességre. Háromlépcsős stratégiája szerint növeli a márkatudatosságot, erősíti az Úticél Németország márkaprofilt. Törekszik a szakmai tudás átadására, a középosztály által meghatározott utazási gazdaság támogatására. Emellett célcsoportokra irányuló piackutatást és a koronavírus hatásának elemzését végzi. Fent kívánja tartani az ügyfelekkel való párbeszédet.

A DZT a felelősségteljes turizmust, mint jövőbeni tematikát a nemzetközi versenyben inkluzív ajánlatokkal segíti.

Hajós Anna