A nemzetközileg elismert Anholt-Ipsos Nation Brands Index (NBI) felmérése szerint Németország 2020-ban is megvédte vezető helyét az 50 ország márkaértékének vizsgálata során, immár sorban hatodszor. A lista második és harmadik helyezettje Nagy-Britannia és Kanada lett. A cég az országok márkaértékét hat rész vizsgálatával állapította meg: az export, a kormányzás, a kultúra, az emberek, a turisztika és bevándorlás/befektetések témakörében, melyek mindegyike 23 helyszíni faktorból áll. Emellett 2020 nyarán több mint 20 ezer interjút készítettek. Németország mind a hat szegmensben az első tíz között végzett.

A felmérésben részt vevők több mint fele pozitívan értékelte Németország a Covid krízisben végzett egészségügyi munkáját. A nemzetközi uticélok listáján a megkérdezettek az első helyre tették Németországot, ahová a következő öt évben szívesen utaznának. Petra Hedorfer, a Német Turisztikai Hivatal (DZT) igazgatótanácsi elnöke arról beszélt, hogy a világ helyzete a járvány és a geopolitikai feszültségek miatt egyre inkább bizonytalan. Németország ezekben az időkben úti célként és helyszínként is a folytonosságot, a megbízhatóságot, a fenntarthatóságot és a felelősségvállalást jelenti. Az ország 2008 óta mindig az első három helyezett között végez ebben a felmérésben, és sorban hatodszor a dobogó felső fokán. Ez szintén bizonyítja, hogy hosszútávon is eredményes az uticél Németország marketingje. Aktivitásaikkal, digitális kampányaikkal célzottan azon dolgoznak a jelenlegi helyzetben is, hogy párbeszédben maradjanak ügyfeleikkel, köztudatban tartva Németországot, mint márkát, minden nemzetközileg elismert erősségével. A desztinációk versenyében ez előfeltétel.

H.A.