Az Emirates legújabb szolgáltatásával lehetőséget ad első osztályú utasainak, hogy akár már otthonról kényelmesen bejelentkezhessenek az induló járatukra.

Mint ismert, az elsősorban hosszútávú, interkontinentális járatokat üzemeltető közel-keleti légitársaság már eddig is számos tekintetben „felülmúlhatatlan” szolgáltatásokat kínált gépei fedélzetén a First Class osztályaira jegyet váltó utasainak. Így nem maradt más, mint immár a földön is még kényelmesebbé tenni a légi utazásuk élményét.

Mostantól az Emirates Dubajban és Sharjah-ban élő vagy átmenetileg ott tartózkodó, első osztályú utasait egy előzetesen egyeztetett időpontban, személyesen keresik fel a légitársaság munkatársai a lakásukon vagy a szállodájukban, hogy helyettük elvégezzék az összes bejelentkezési formalitást, beleértve a dokumentumok ellenőrzését, a poggyász feladását és a beszállókártyák kiadását. Ezt a szolgáltatást az utasok kérésére külön térítés nélkül biztosítják.

Az ingyenes Home Check-int legalább 24 órával a járat indulása előtt le kell foglalni, az otthoni szolgáltatásra pedig legkésőbb hat órával a járat indulása előtt kell bejelentkezni. A sikeres tranzakciót követően, az Emirates munkatársai közvetlenül a repülőtérre viszik a poggyászokat, az utasok pedig választhatnak, hogy az ugyancsak előre lefoglalt ingyenes sofőrszolgáltatást is igénybe veszik-e.

Ettől függetlenül, Dubaj nemzetközi repülőterén (DXB) az első osztályú utasoknak is legalább 90 perccel a repülés előtt meg kell jelenniük, de itt a check-in pult helyett már csak közvetlenül a határ- és biztonsági ellenőrző személyzetnél kell jelentkezniük, majd ezt követően továbbhaladhatnak az Emirates repülőtéri First Class Lounge-jába. Ennek ellenére az első osztályú utasoknak rendelkezésére áll egy olyan pult is, ahol esetleg még az utolsó pillanatban is feladhatják az extra-poggyászaikat.

Az Emirates azonban ezen túlmenően, továbbra is kiemelt figyelmet fordít a többi utasa kényelmére is. 2022. június 1. óta lehet helyet foglalni a légitársaság új prémium turista osztályára, amely augusztus 1-től a Sydneybe, a Londonba, a Párizsba, decembertől pedig az új-zélandi Christchurch-be tartó járatokon lesz elérhető. A négyosztályos Airbus A380-asokon a prémium turista osztály a főfedélzet elején kapott helyet 56 üléssel, 2-4-2 elrendezésben (a normál 3-4-3 helyett). Ugyanakkor a kisebb kapacitású Boeing B777-eseken már csak 24 ilyen szék található ugyanolyan kialakításban, a Business és az Economy közötti külön kabinrészben.

A régióban jelenleg az Emirates az egyetlen légitársaság, amely prémium turistaosztályt üzemeltet. Itt a hat irányban állítható fejtámlával rendelkező, csaknem 50 cm széles bőrülések sortávolsága 101,6 cm, és minden ülőhely kihajtható lábtartóval, valamint könnyen hozzáférhető telefontöltő-csatlakozókkal és oldalsó koktélasztallal van felszerelve. Valamennyi háttámlában 34 cm átmérőjű beépített képernyő található, amely az egyik legnagyobbnak számít ebben a kategóriában, s az utasok az Emirates fedélzeti szórakoztató rendszerén elérhető 5000 zenei, film-, TV-, hír- és egyéb csatornák kínálatát élvezhetik.

Az itallapon a prémium borok mellett egy pohár pezsgő is szerepel, de az étkezések után likőrök és csokoládék is kérhetők. Az Emirates járatain azonban folyamatosan nő a kereslet a kizárólag növényi alapú ételek iránt is. A „vegán” kínálat több mint 170 fogásból áll, amelyeket díjnyertes szakácsok és táplálkozási szakértők csapata alkot meg, s általában igyekeznek olyan ételeket felszolgálni, amelyek ízvilágát az indulási vagy célvárosok ihlették. Az utazók valamennyi járaton és minden utasosztályon, az indulás előtt 24 órával igényelhetik a vegán ételeket, de a legnagyobb forgalmú útvonalakon a növényi alapú fogások a fő menüválaszték részét képezik.

Földesi László

Fotó: Emirates