Az ALDI Magyarország Élelmiszer Bt. 2008-ban nyitotta meg hálózatának első áruházát Magyarországon, jelenleg országszerte már 143 üzlettel van jelen a magyar kiskereskedelemben és mintegy 3600 főt foglalkoztat. Az üzletlánc a több lábon állás jegyében öt üzletének parkolójában diszkont benzinkutakat üzemeltet, s ALDI UTAZÁS márkanév alatt, egyéni és csoportos utazások, szállások széles körét kínálja online platformon.

Az ALDI UTAZÁS magyarországi tevékenysége 2019-ben jelentősen bővült: az év első 11 hónapja során mintegy 50%-kal nőtt az utasok száma az előző év hasonló időszakához képest, miközben a forgalom közel 60%-kal mutatott magasabb értéket. Az ALDI UTAZÁS népszerűségéhez hozzájárul, hogy az indulása óta bruttó árazást alkalmaz, vagyis a meghirdetett árak az adókat és illetékeket is tartalmazzák, illetve minden út továbbra is ingyenesen lemondható a foglalást követő 24 órán belül.

A magyarországi utasok bizalmát mutatja, hogy az értékesítés nagyobb részét kitevő, környező országokba szóló, kedvezményes, jellemzően néhány tízezer forint értékű utak és szállások mellett, rendkívül kelendők voltak a különböző, több százezer, néha egymillió forintot is meghaladó értékű tengeri hajós körutak is. Az ALDI UTAZÁS 2019-es szezonjában a legdrágább és egyben legtávolabbi út egy Ausztráliát és Új-Zélandot is magában foglaló tengeri körutazás volt, amely szintén megtalálta utazóközönségét. Mindezek következtében mintegy 10%-kal nőtt az egy utasra jutó foglalások átlagára is.

A vállalat változó fogyasztói trendeket tapasztal mind a nyári, mind a síszezon alatti utaknál, a magyar utasok a last minute ajánlatok helyett egyre inkább az „early bird” ajánlatokat keresik, és hónapokkal előre terveznek. Az utazók zöme az autóval is könnyen elérhető desztinációkat részesíti előnyben, de rendkívüli mértékben fejlődik a tengeri utazások szegmense is. A vállalat ügyfelei kiemelt figyelmet fordítanak a megbízhatóságra – ha befizetik az utat, a biztos hazajutás megnyugtató tudatában szeretnének útra kelni.

A szolgáltatást nyújtó osztrák Eurotours tapasztalata szerint a nyári foglalásoknál a horvát és olasz tengerparti nyaralások mellett a belföldi és a hajós körutak lettek a legnépszerűbbek: ez utóbbiak közül a magyar utazók a mediterrán hajós körutakat választják a leggyakrabban.

Az ALDI UTAZÁS célországai közül még mindig Ausztria a legnépszerűbb, minden harmadik foglalás ide érkezik. Elsősorban az osztrák síutak és városnézős programok kedveltek, vagyis Bécs és Salzburg a leglátogatottabbak, de Karintia és Stájerország szintén felkapott a magyarok körében. Nem véletlen, hiszen az ALDI UTAZÁS kínálatában rendkívül jutányos áron is találni minőségi szállásokat – volt olyan osztrák apartman, amelyben négy felnőtt részére hét éjszakára, éjszakánként 4 812 Ft-tól lehetett szállást bérelni, azaz 1 203 Ft-ba került egy főre egy éjszaka.

Ausztria mögött második helyen – holtversenyben – következik Horvátország és Olaszország, a harmadik legtöbb foglalás viszont már Magyarországra érkezik. Nálunk kedveltek a wellness hotelek, illetve feljövőben van a balatoni régió is. Negyedikként – a foglalások közel 7%-ával – a szlovéniai utakra foglalnak legtöbben és ötödik helyre jöttek fel a különféle hajós körutak, amelyekből szintén széles a választék. A legkedveltebb ausztriai desztináció nyáron Salzburg és Karintia volt, télen pedig Semmering és a Rauris síparadicsom. Horvátországban Krk szigete és Gradac, Olaszországban pedig Jesolo és Lignano a legkeresettebbek, míg Magyarországon a Balatonra és Sárvárra utaznak a legtöbben a vállalat utasai közül.

A 2020-as szezonra kétszer annyi előfoglalást regisztráltak, mint egy évvel korábban. A beérkező előfoglalások esetében immár közel 80%-kal magasabb az egy utasra jutó foglalások átlagára – vagyis a drágább utakat már idén lefoglalják a magyar utasok. Jövőre a vállalat még több magyar nyelvű körutat szeretne beépíteni kínálatába, köztük az Egyesült Arab Emirátusokba (Dubaiba és Abu Dhabiba), Törökországba, Izraelbe és Jordániába, Kínába, Thaiföldre, Vietnámba, Kambodzsába és Kubába utazhatnak majd az ALDI UTAZÁS ügyfelei.

Földesi László