Több évtizede nagyon hátrányos helyzetű, mostohagyerek volt a légi áruszállítás Ferihegyen. A nyolcvanas évek végén megépült, és azóta több alkalommal is bővült a Ferihegy 2A és 2B terminál, melyek az utasforgalmat ugyan kiszolgálják, de az áru- és postaszállítás zömmel, az időközben megszűnt Ferihegy 1 területén maradt, igen korszerűtlen körülmények között.

Ezen a helyzeten az sem változtatott, hogy később a 2-es terminálon is létesültek ideiglenes cargolétesítmények. November 21-én viszont átadták az új, 60 millió euróból felépített, BUD Cargo City-t. Professzionális felszereltségével, 21 ezer 200 négyzetméteres raktáraival, és árukezelő létesítményeivel, valamint az ehhez csatlakozó 11 ezer 850 négyzetméteres speditőr központjával valóban alkalmas lesz, nem csak a hazai, hanem a közép-európai áru és posta kezelésére.

A szintén elkészült 3200 négyzetméteres saját forgalmi előtéren, akár a legnagyobb B747-8F áruszállítót is ki tudják – két állóhelyen is – szolgálni. Szükség is lesz rá, mert az elmúlt év 145 ezer 113 tonnás érkező, induló és tranzitáru és postaküldeményei, az eddigi becslések alapján legalább 8-10%-kal lesznek magasabbak, mint ezt Magyar Levente a Külgazdasági és Külügyminisztérium államtitkára is kiemelte.

A modern áruforgalom kiegészítői hazánkban az egyre komolyabb és jobb minőségű szolgáltatást kínáló Magyar Posta, a hazai és nemzetközi express árufuvarozók igényei is azt kívánják, hogy a jelenlegi teszt üzemmód befejeztével, a 2020. január 6-tól már folyamatosan üzemelő árukezelő részleget a Budapest Airport (BA) továbbfejlessze, és valóban a térség élvonalbeli szolgáltatója legyen, hangoztatta az államtitkár.

Rolf Schnitzler a BA vezérigazgatója még ehhez hozzátette, hogy a magyar állami hatóságokkal együttműködve átláthatóan és megbízhatóan fogják a BUD Cargo Cityt üzemeltetni, a jelenlegi 35 speditőr bérlőjük igényeit kiszolgálni, akik részére az igényelt adminisztrációs és az árukezelő, raktározó létesítményeket 2020. február végén átadják.

Veér Jenő

Fotó: Budapest Airport