Október első hétvégéjén nyílt meg a Millenáris épületeiben a Nemzetközi Kortárs Képzőművészeti Vásár. Közép-Európa és Kelet-Európa számottevő művészeti vására ez, egyúttal az itthoni legnagyobb, évente megrendezett kortárs képzőművészeti kiállítás is. Most mintegy 500 művész több ezer alkotásában gyönyörködhettek a látogatók, a 100 kiállító pedig 30 országból érkezett. Kapcsolódó programelem volt az Art Photo, amely ugyancsak páratlanul egy teljes csarnokot betöltött több kontinens fotóművészeti válogatásával. Orosz művészeti fesztivál, Michelangelo Pistoletto munkái és filozófiája ugyancsak szerepet kapott. További érdekességként nemzetközi művészeti konferencia, művészeti performanszok, sétáló szobrok, beszélgetések és könyvbemutatók, tárlatvezetések segítették a közönség és az alkotók, galériák kapcsolatteremtését. Egyszerre nevelve és szórakoztatva több generációt.

 

 

 

 

 

 

 

Nehéz részrehajlás nélkül beszámolni a látottakról, hiszen mindenki belső indíttatásból értékel egy képet. Ezért inkább a különleges ötletek művészi megvalósításaként a „szögek mestere” alkotását mutatnánk be. A Lófejet, a Fényt és Árnyékot mind ezek a különböző szögek formálják. Vagy a japán Systema Gallery standján látott nagymacska virágok mögött, illetve a rúzsként csavarható női ujjak ilyenek. A megdöbbentés a feladata Böröcz András makettjének; a tehervagon tetején a kövek hangja egy korszakot idéz. A legtöbb helyen nehezen azonosíthatók voltak az alkotók nevei, inkább a galériák szerepeltek a műveknél.

Hajós Anna